Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka dějepisu
Tlučková, Kristýna ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ na území ČR hlediska náro dosavadní stav poznání na poli vzdělávání žáků s oboru dějepisu bývám se vyučovací předmět dějepis Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi učiteli dějepisu, které ejich zkušenosti s výukou žáků s Hlavní náplní praktické části je kvalitativní šetření mezi několika učiteli dějepisu a jejich žáky, provedené pomocí ů závěru práce sepsána metodická doporučení pro učitele dějepisu při práci se žáky s Klíčová slova Žáci s vícejazyční žáci výuka dějepisu dějepis žáci metodická doporučení
Vyhodnocení fungování integrovaného nástroje pro rozvoj měst v období 2007-2013 a doporučení pro období 2014+
Hora, Ondřej
Tato diplomová práce se zabývá připravovanými integrovanými nástroji v programovém období 2014-2020 a také vyhodnocením fungování Integrovaného plánu rozvoje města, jakožto integrovaného nástroje užívaného v programovém období 2007-2013. V teoretické části práce se autor zaměřuje na základní předpoklady užívání nových integrovaných nástrojů, s důrazem na připravovaný nástroj Integrovaný plán rozvoje území, a také na hlavní rozdíly oproti minulému programovému období. V praktické části jsou na základě zjištěných poznatků z realizace projektů Integrovaných plánů rozvoje města stanovena metodická doporučení pro Integrovaný plán rozvoje území tak, aby došlo k plynulému a efektivnímu čerpání dotačních prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů v programovém období 2014-2020.
Výukové aktivity pro podporu finanční gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ
BŘINEK, Michal
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vyučování finanční gramotnosti na 2. stupni základních škol a je určena především jako podklad pro učitele, kteří hledají inspiraci pro výuku finanční gramotnosti. Práce vychází z revidované verze Standardu finanční gramotnosti z roku 2017, a tedy i z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Aktivity jsou vystaveny na doporučeních, která jsou charakterizována v dokumentu Metodická doporučení pro výuku finanční gramotnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a dále na to, kdo by měl být vzděláván ve finanční gramotnosti. V teoretické části je také vymezeno, co by se mělo vyučovat na 2. stupni základních škol z oblasti finanční gramotnosti a také na to, jakým způsobem je dobré výuku vést. Praktická část bakalářské práce obsahuje sedm aktivit, které byly vytvořeny v souladu s dokumenty popsanými v teoretické části. Aktivity se zaměřují na různé části Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a snaží se pokrýt co největší část učiva.
Užití metody CLIL pro zpracování vybraných témat z fyziologie člověka na 2. stupni základní školy
NOVOTNÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá užitím metody CLIL v hodinách přírodopisu či biologie a jejím využitím pro zpracování výukových jednotek z oblasti biologie člověka pro žáky 2. stupně základní školy. Cílem práce bylo prostudovat českou a zahraniční literaturu zabývající se metodou CLIL a jejím začlenění do výuky přírodopisu či biologie, dále popsat hlavní charakteristické rysy této vyučovací metody a uvést konkrétní příklady jejího využití ve vyučovacích hodinách. Hlavním cílem diplomové práce bylo navržení a ověření dvou výukových jednotek zaměřených na učivo biologie člověka pro žáky 2. stupně základní školy. V rámci každé výukové jednotky žáci řešili praktický úkol z odborného předmětu a dále si osvojili potřebné znalosti a slovní zásobu vztahující se ke konkrétnímu tématu. Na základě ověření výukových jednotek v praxi byla zpracována metodická doporučení pro učitele, kteří by měli zájem o zavedení metody CLIL do jejich výuky. Z analýzy pracovních listů žáků se ukázalo, že žáci byli schopni většinu úkolů vypracovat samostatně, avšak určité aktivity jim činily problémy a bylo tedy potřebné větší vedení ze strany učitele. Instrukce některých aktivit bylo nezbytné vícekrát opakovat z důvodu eliminace případných chyb v pracovních listech žáků. Při pozorování experimentální výuky bylo zjištěno, že převážná většina žáků neměla obtíže komunikovat v angličtině o problematice vztahující se k vybraným tématům učiva přírodopisu a cizí jazyk pro ně netvořil překážku v porozumění obsahu odborného předmětu. Pro jazykově hůře vybavené žáky byly potřebné informace sděleny v mateřském jazyce.
Vyhodnocení fungování integrovaného nástroje pro rozvoj měst v období 2007-2013 a doporučení pro období 2014+
Hora, Ondřej
Tato diplomová práce se zabývá připravovanými integrovanými nástroji v programovém období 2014-2020 a také vyhodnocením fungování Integrovaného plánu rozvoje města, jakožto integrovaného nástroje užívaného v programovém období 2007-2013. V teoretické části práce se autor zaměřuje na základní předpoklady užívání nových integrovaných nástrojů, s důrazem na připravovaný nástroj Integrovaný plán rozvoje území, a také na hlavní rozdíly oproti minulému programovému období. V praktické části jsou na základě zjištěných poznatků z realizace projektů Integrovaných plánů rozvoje města stanovena metodická doporučení pro Integrovaný plán rozvoje území tak, aby došlo k plynulému a efektivnímu čerpání dotačních prostředků z Evropských strukturálních a investičních fondů v programovém období 2014-2020.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.